Aug 27, 2009

Cerita Cintaku (4) Ikatan...

let me continue my story, and let me make it short =p along the trust developing duration from my birthday, pelbagai cubaan telah diusahakan oleh si dia...to totally kidnap my heart la orang kata, until that special day, his birthday, on Oct 21, 2007... the day he used his last weapon to make me say YES =) he brought me to Eye Of Malaysia dengan niat nak propose time layan view tu, tapi last2 niatnya makbul just before I stepped out of his car,he send me back home, the last scene - with his last weapon... "bila ika nak PG anta ma PG jumpa parents ika?" jeng..jeng..jeng..shocked aku seketika, dlm hati "dia ni memang always seriously meaningful!" so...aku menjawab "terserah PG la bila2 dah ready.." ok, lega. i thought it will end up macam tu je, but then, he still want us to be a couple...and he did made my melt and say YES...terer kan dia, camne leh patahkan kekerasan hati ku yang berkeras tak nak couple selama ni pun aku xtau! =p the only answer, perhaps, was that last weapon! itulah ikatan pertama antara kami =)
so, seterusnya ikatan kedua - engagement...how it happened? begini jalan ceritanya: pada hari raya 2008, PG telah datang beraya di rumah, he talked to my abah and mama with so well manner, sampai kan adikku yang bongsu siap buat checking lagi. Bila PG balik, my bro said: "ok, cara percakapan teratur, cara berkomunikasi pandai dan bagus, so kesimpulannya lulus la nak jadi ahli keluarga kite!" kah3! by the time aku dengan mama gelak je, pandai pulak adikku read from PG's acts. ape2lah. Continue, on the same day, at nite, PG 'officially' announced to his whole family about our relationship, and he's ready for meminang. So, after that followed by family jumpa family and walla! walaupun pada mulanya both of us taknak bertunang, at the end, families' decision, on last Chinese New Year, Jan 26, 2009 we've been engaged...and this story goes on...and now after 7 months, already counting for the final 'ikatan'...which will happen soon enough...walla!

0 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...