May 7, 2009

Kaya pun masalah......

ini lah 'clause' yang selalu aku terima hasil menjadi pendengar kepada sahabat handai abg akak adik2 yang hidup dalam kekayaan... oh, sebelum tu baik aku bagi tau awal2 kepada yang tak tau, aku bukan la berada dalam list golongan kaya ni...cuma mereka yang kaya ini termasuk dalam list sahabat rakan teman lepak ku. alah...yang mana tau kan memang tau aku ni universal-friendly-person! tak kira darjat asal okay semua aku kawan! ^__^

baiklah, back to topic, kaya pun masalah jugak tau, tapi aku cuma nak bercakap pasal masalah dalam persahabatan, dalam kehidupan seharian terutama bagi anak2 orang2 kaya raya, seperti:
1) kebanyakan org nak kawan just because dia kaya
2) org nak menumpang kekayaan or kesenangan
3) kebanyakan sahabat talam 2 muka - depan baik blkg kutuk2
4) susah nak dapat kawan sejati yang baik hati...yang kawan dengan tulus ikhlas...yg takde kaitan dengan kekayaan...
dan banyak lagi lah sebab2 lain. Masalah kan?

So, aku just bagi my thoughts la, senang je (ceh! senang je bagi aku je kut), oleh kerana tidak mau orang sekeliling tau kite ni kaya, maka jalan terbaik cuba la kite ni yang berubah dan hidup dalam keadaan sederhana sepertimana orang di sekeliling kite. Wasatiah gitu. Tak usah la kite bersusah payah jadi seperti menunjuk-nunjuk segala harta berharga yang kite ada, tapi berubah kepada segala apa yang menyelubungi kite adalah yang sederhana. Contoh paling clear la, katakan u work as an engineer, so average gaji engineer senang cite 2.5k la, so jangan la kereta pakai BMW jam pakai Rado handbag kasut pakai Gucci or yang se'level' dengan all those branded thingy - ubah kepada kete pakai persona ke vios ke honda ke paling2, jam pakai la Elle or Swatch ke, kasut handbag pakai la Carlo Rino or Braun Buffel or alah mana2 yang sedang2 sederhana lah...supaya bila sesiapa melihat anda kelihatan sederhana seperti orang kebanyakan =) haa...ok? when u're acting as normal as others people will respect you altho after that they know/realized that u actually come from rich family =) low profile orang kata, so dapatlah kite mengelakkan sesiap berkawan sebab berharap untuk menumpang kekayaan kite...gitu la. Walla!

0 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...